
5 Do's mowy ciała, aby skutecznie się komunikować
Komunikacja, czy to w miejscu pracy, czy poza nim, jest niezbędna do zapewnienia płynnego przepływu informacji między ludźmi. Najmniejszy szczegół może być łatwo niezrozumiany i w rezultacie może spowodować konflikt. W środowisku biurowym może to prowadzić do bardzo katastrofalnych skutków dla morale i produktywności.
Wiele osób zakłada, że komunikacja to tylko wypowiadane słowa, ale w rzeczywistości jest to o wiele większy obraz niż to. Komunikacja niewerbalna jest tak samo potężna jak werbalna, a w niektórych przypadkach nawet bardziej. Jest to całkowicie możliwe, aby powiedzieć dokładnie właściwe słowa, ale język ciała może całkowicie zaprzeczyć, co mówisz. To prowadzi do zamieszania i całkowitego braku jasności.
Z tego powodu ważne jest, aby zrozumieć główne do's języka ciała, dzięki czemu można mieć pewność, aby włączyć je do swojej codziennej oferty komunikacyjnej. Zanim przejdziemy do 5 bardzo jasnych do's języka ciała, sprawdź ten ciekawy film od mistrza świata mówców publicznych.
Jest tam kilka bardzo przydatnych informacji, które warto wziąć pod uwagę, ale aby uprościć sprawy, jakie są główne 5 do's języka ciała, aby zapewnić, że komunikacja jest jasne i skuteczne?
Utrzymuj kontakt wzrokowy
Zawsze upewnij się, że nawiązujesz kontakt wzrokowy z osobą, z którą rozmawiasz i której słuchasz. Nie musi on być ciągły, ale regularny kontakt wzrokowy jest niezbędny, aby zapewnić osobę, że jej słuchasz i jesteś obecny w danej chwili.
Trzymaj ręce luźno
Skrzyżowanie ramion to ruch obronny, który stawia drugą osobę również w defensywie. Zamiast tego trzymaj ręce luźno przy sobie lub oprzyj je na krześle lub stole, obok którego stoisz.
Odzwierciedlaj postawę drugiej osoby
Jeśli osoba, z którą rozmawiasz siedzi i jest zrelaksowana, zrób to samo. Jeśli stoi i pochyla się, zrób to samo. Odzwierciedlanie języka ciała pokazuje osobie, że jej słuchasz, a także pokazuje, po raz kolejny, że jesteś obecny w danej chwili. Nie ma nic gorszego niż mówienie do kogoś i nie być zbyt pewnym, czy rzeczywiście przyjmuje on twoje słowa, czy nie!
Kiwanie głową
Kiwanie głową razem z drugą osobą lub wydawanie zgodnych dźwięków, takich jak "uh-huh" lub "ah" jest sposobem na zapewnienie drugiej osoby, że jej słuchasz. Sprawia to również, że wyglądasz na bardziej zrelaksowanego i w rezultacie druga osoba poczuje to samo. W tego typu sytuacjach konflikty w biurze są o wiele mniej prawdopodobne niż wtedy, gdy prezentowana jest defensywna mowa ciała.
Unikaj wiercenia się
Fidgeting jest nie tylko ogromnie rozpraszające, ale to również pokazuje drugiej osobie, że nie jesteś naprawdę zainteresowany tym, co mają do powiedzenia, że twój umysł jest gdzie indziej. Unikaj wiercenia się czymkolwiek, a zamiast tego zachowaj zrelaksowaną i jasną postawę.
Na początku możesz nie być świadomy swojej mowy ciała, zwłaszcza jeśli nigdy nie poświęciłeś jej wiele uwagi. Dlatego przez kilka następnych dni bądź bardziej świadomy swojej mowy ciała i mowy innych. Dzięki temu ćwiczeniu obserwacyjnemu, będziesz w stanie dokonać ulepszeń i w rezultacie komunikować się o wiele skuteczniej.
Zobacz również
-
24 sierpnia 2022
4 Meble biurowe Must Haves w minimalistycznym biurze
24 sierpnia 2022Dlaczego picie wody jest jednym ze sposobów na...
24 sierpnia 2022Jak słaba komunikacja powoduje konflikt w miejscu...
24 sierpnia 2022Szacunek - niezbędny składnik skutecznej komunikacji
Kategorie
Meble do biura
Fotele i krzesła biurowe
Funkcjonalne biuro