Najważniejsze cechy krzesła biurowego

Pytanie o cenę dobrego fotela biurowego często jest zaliczane do tych, które nie mają jednej tylko odpowiedzi. Nie ma określonej ceny, która wskazywałaby nam, że mamy już do czynienia z fotelem solidnym.

W rezultacie mebel taki możemy kupić zarówno za 80, jak i za 1000 złotych i w obu przypadkach poziom naszego zadowolenia może być zbliżony. Nieco inaczej sytuacja przedstawia się wówczas, gdy precyzujemy nasze oczekiwania. Dla nikogo nie powinno być zaskoczeniem to, że coraz poważniej podchodzimy choćby do kwestii związanych z chorobami, z którymi musimy się liczyć decydując się na nieodpowiednie krzesło. Wybór taki może zaowocować naprawdę imponującą liczbą schorzeń. Najczęściej mówi się w tym kontekście o bólu kręgosłupa, szyi oraz barkach, spuchniętych łydkach oraz coraz bardziej zaawansowanych problemach z plecami.

Te ostatnie mogą być szczególnie groźne, źle dobrany fotel może bowiem prowadzić do wad postawy, z którymi szczególnie trudno jest się uporać. Inna kwestia, która jest poruszana coraz częściej przez kupujących meble biurowe, jest związana z ich ergonomią. Sama ergonomia jest pojęciem stosunkowo nowym. Najczęściej opisuje się ja jako interdyscyplinarną dziedzinę nauk, która koncentruje się na dopasowaniu otoczenia do ludzkich możliwości psychofizycznych. Ergonomia chce więc tworzyć takie środowisko pracy oraz życia, które jest przyjazne dla zdrowia, a jednocześnie przyczynia się do eliminowania chorób zawodowych.

wygodny fotel biurowy Jeśli mówimy o ergonomii w kontekście mebli biurowych, zaskakiwać nie powinno nas to, że fotelom i krzesłom biurowym nauka ta poświęca szczególnie wiele uwagi. Praca w biurze często jest charakteryzowana jako łatwa i przyjemna, jeśli jednak nasze krzesło jest niezbyt wygodne, szybko musimy zweryfikować wyobrażenia na jej temat. Sam kręgosłup pracownika biurowego daje zresztą znać o swoim niezadowoleniu relatywnie szybko, a pierwsze jego skutki są widoczne już po kilku miesiącach siedzenia na niewygodnym krześle. Trudno więc dziwić się, że zapewnienie komfortu pracy jest coraz ważniejszym zadaniem.

Zobacz również