Oznaki, że trzeba coś zrobić z morale w biurze

Każdy wie, że morale są ważne w miejscu pracy; biuro, w którym panuje niski poziom morale, będzie dość przygnębiającym miejscem pracy. W rezultacie pracownicy nie będą wykazywać się największą produktywnością, co może mieć duży wpływ na rentowność.

Każdy dobry menedżer wie, że aby utrzymać dobrą kondycję firmy i kontynuować jej rozwój od teraz i w przyszłości, morale jest czymś, do czego należy podchodzić bardzo poważnie. Problem polega na tym, jak można zmierzyć poziom morale? I skąd możesz wiedzieć, kiedy należy zacząć działać i próbować zwiększyć zadowolenie pracowników w miejscu pracy?

Jeśli zauważysz któryś z poniższych znaków, najwyższy czas, abyś usiadł i zwrócił na to uwagę.

Wysoki poziom zachorowań pracowników

Jeśli zauważasz, że Twoi pracownicy biorą więcej urlopów niż normalnie, może to mieć bardzo dobry powód. Gdy morale są niskie, wszyscy czują się zdołowani, a to oznacza, że stres i obniżony nastrój mogą znaleźć swoje odzwierciedlenie w postępowaniu. W takim przypadku istnieje prawdopodobieństwo, że więcej pracowników będzie chorować z powodu stresu i depresji, co może być związane z morale w Twoim środowisku biurowym.

Może to być również znak, że należy przyjrzeć się ogólnemu otoczeniu pod kątem komfortu i wsparcia. Niesamowite meble biurowe nie są niesamowite, jeśli nie zapewniają pracownikom komfortu i nie zapobiegają bólom pleców i innym problemom zdrowotnym!

Brak nowych pomysłów

Kiedy morale jest niskie, ucierpi na tym produktywność, ale zauważysz także wyraźny brak nowych pomysłów. Jeśli zwykle organizujesz spotkania zespołu przy stole konferencyjnym lub siedzisz na nowoczesnych sofach biurowych, prawdopodobnie zauważyłeś, że zespół, który wcześniej przedstawiał wiele propozycji, teraz przedstawia tylko jedną lub dwie, jeśli w ogóle je przedstawia. Jeśli taka sytuacja ma miejsce w Twoim biurze, czas podjąć odpowiednie działania.

Negatywne środowisko i brak entuzjazmu

Czy w biurze panuje negatywna atmosfera? Czy zauważasz, że więcej osób marszczy brwi niż się uśmiecha? Czy Twoi pracownicy spędzają przy biurku minimalną ilość czasu, a następnie jak najszybciej z niego wychodzą? Czy wśród Twoich pracowników brakuje entuzjazmu?
Jeśli tak jest, to winne jest morale.

Większa liczba skarg

Jeśli zauważysz, że pracownicy skarżą się częściej na różne kwestie, od szklanych biurek po metody pracy, może to wynikać z obniżenia morale i innych problemów. Możesz także zauważyć więcej skarg od klientów z powodu większej liczby popełnianych błędów. Małe błędy i większe pomyłki mają tendencję do popełniania, gdy pracownicy są nieco zniechęceni i brakuje im morale, co będzie widoczne w opiniach klientów.

Ogólny brak współpracy

Prawdopodobnie Twoi pracownicy są zazwyczaj chętni do współpracy i pomocni, ale jeśli zauważasz, że to się powoli zmienia, może to być spowodowane niskim poziomem morale i przyczynami leżącymi u jego podstaw. Czy ostatnio wprowadziłeś w biurze gruntowne zmiany i nie skonsultowałeś ich z pracownikami w takim stopniu, w jakim by sobie tego życzyli? Czy w firmie wydarzyło się ostatnio coś, czego pracownicy nie przyjęli zbyt życzliwie? To wszystko są potencjalne przyczyny niskiego morale, ale lista ta nie ma końca.

Morale to ważny element układanki, który łączy się z produktywnością, a następnie wpływa na wysokość osiąganych zysków. Nie poświęcając czasu na rozpoznanie, kiedy morale w Twoim biurze są niskie, grasz w rosyjską ruletkę z przyszłością swojej firmy. Postaw sobie za cel przeprowadzanie regularnych kontroli morale i regularne monitorowanie sytuacji. W ten sposób możesz mieć pewność, że nie przeoczysz niczego ważnego, a jeśli sytuacja zacznie się pogarszać, będziesz mógł szybko naprawić sytuację bez większych problemów.

Zobacz również