Co zrobić, jeśli nie dogadujesz się z sąsiadem z biura?

Większość z nas ma to szczęście, że dogaduje się z kolegami z pracy na tyle dobrze, by przetrwać dzień bez większych incydentów. Choć nie chcemy spędzać czasu ze wszystkimi, większość z nas ma w pracy kilku dobrych przyjaciół, a reszta zalicza się do kategorii "znajomości koleżeńskich". To jest w porządku i sprawdza się w przypadku większości ludzi.

Jeśli jednak masz w biurze sąsiada, z którym się nie dogadujesz, może to sprawić, że te dni będą jeszcze dłuższe! Jeśli Wasze stoły biurowe znajdują się stosunkowo blisko siebie, może się okazać, że zderzacie się głowami i powodujecie konflikty. W trosce o produktywność i harmonię w miejscu pracy trzeba coś z tym zrobić.

Obejrzyj ten film, aby zapoznać się z wizualnym podejściem do rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy.

Jak widać, nie jest niczym niezwykłym, że od czasu do czasu dochodzi do drobnych nieporozumień i problemów ze współpracownikami, ale kluczowe znaczenie ma sposób, w jaki sobie z nimi radzisz. Bądź dojrzały, bądź tym, który wznosi się ponad to, a jeśli stwierdzisz, że nie możesz sobie z tym poradzić, nawet po próbach samodzielnego rozwiązania problemu, nie ma nic złego w rozmowie z bezpośrednim przełożonym. Może się okazać, że krzesła biurowe trzeba po prostu rozdzielić w ramach ogólnej zmiany miejsca pracy. To może wystarczyć do rozwiązania problemu!

Może się również okazać, że dobrym pomysłem będzie zorganizowanie dnia integracyjnego w biurze. Pomaga to nawiązać więzi i pomaga ludziom poznać się nawzajem. Może po prostu masz błędne wyobrażenie o tej osobie lub odwrotnie.

W ostatecznym rozrachunku o wiele lepiej jest spróbować wyjaśnić pewne kwestie z tą osobą, niż kończyć na formalnej rozmowie przy stole w sali konferencyjnej z udziałem menedżerów.

Czy miałeś podobne doświadczenia w swoim życiu zawodowym?

Zobacz również